W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Seniorzy z Nowej Wsi Wielkiej i Brzozy na Podlasiu, 9-13.09.2020r.

XML

Treść

Wizytę na Podlasiu rozpoczęliśmy od Choroszczy gdzie znajduje się muzeum wnętrz pałacowych w dawnej letniej rezydencji Branickich. Kolejny przystanek to Narwiański Park Narodowy. Jednym z najciekawszych miejsc Parku jest ścieżka przyrodnicza Waniewo – Śliwno, biegnie ona kładką w poprzek doliny Narwi łącząc dwie wsi. Kładka ma 1 km. długości, a atrakcją są pływające platformy na pięciu odnogach Narwi i wieże widokowe. Po wyczerpującym spacerze udaliśmy się do bazy noclegowej w hotelu Wyższej Szkoły Zarządzania i Finansów w Białymstoku. Kolejny dzień to Puszcza Knyszyńska i Supraśl z licznymi zabytkami jak pałac Bucholtzów przemysłowca włókiennictwa, spacer uliczką gdzie są domy tkaczy. Następnie odwiedziliśmy muzeum Ikon , Męski Monastyr Bazylianów oraz Mniejszej Cerkwi w zespole Klasztornym. Kolejny przystanek to Kruszyniany i Bohoniki wsie tatarskie gdzie zwiedziliśmy Meczet i cmentarz muzułmański „Mizar”. W zajeździe u Mahmeda zjedliśmy przysmak kuchni tatarskiej „Pierekaczewnik”. Po wyczerpującym dniu relaks w Parku Wodnym „Tropikana” w hotelu Gołębiewski – kąpiele borowina, sauna, grota solna. Trzeci dzień przeznaczamy na Białystok – zwiedzanie rozpoczęliśmy od Zespołu Pałacowego Branickich z przepięknymi ogrodami, niezwykłą perełką położoną w centrum Białegostoku obecnie siedziba Uniwersytetu Medycznego. Następnie udaliśmy się do Opery i Filharmonii Podlaskiej, dalej Cerkiew Św. Mikołaja i tak dotarliśmy do Restauracji w Rynku gdzie smakowaliśmy przysmaki regionalne Podlasia – pierogi, kartacze, babka ziemniaczana. A wieczorem dla relaksu wybraliśmy się na kręgle co było kolejną atrakcją dla seniorów. Sobota – kolejny dzień zwiedzania to Tykocin z Wielką Synagogą obecnie Muzeum Tykocińskie, odbudowany Zamek Tykociński, a w Szynku Żydowskim” Tejsza” czyli Koza jedliśmy koszerną potrawę tzw. „Cymes”. Wieczorną atrakcją już w hotelu była biesiada ze śpiewami przygotowana przez gospodarzy hotelu. Ostatni dzień to niedziela, po śniadaniu wyruszamy w drogę powrotną. Przystanek w Opinogórze gdzie zwiedziliśmy Zamek, oranżerię i Pałac Krasińskich gdzie znajduje się „Muzeum Romantyzmu” z przepięknymi obrazami między innymi Kossaka. Późnym popołudniem dotarliśmy do domu zmęczeni ale zadowoleni z pięknej wycieczki.