W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Seniorzy w Krakowie i Zakopanem (23-27.09.2019)-relacja

XML

Treść

Wycieczka Seniorów z Klubu „WRZOS” do Krakowa i Zakopanego

Dzień pierwszy: poniedziałek 23 września godz. 7:00 wyjazd z Nowej Wsi Wielkiej w kierunku Krakowa. Po drodze odwiedzamy Opactwo Bernardynów w Tyńcu muzeum i zwiedzanie opactwa. Kolejny przystanek to Kraków historyczna Stolica Polski zakwaterowanie w Hostelu na Krakowskim Kazimierzu przy ul. Dietla. A stąd blisko na stare miasto i Krakowski Rynek.  Wiadomo wieczorny spacer po Kazimierzu i Starym mieście w grupach, podświetlane dorożki, Sukiennice, kamieniczki w rynku, Wawel to wszystko robi ogromne wrażenie a pogoda nam dopisała.
Dzień drugi: wtorek 24 września  - wszyscy wypoczęci i w pełnej gotowości do zwiedzania Krakowa. Spotkanie na plantach przy Dietla z panią przewodnik spacer Plantami w kierunku Małego Rynku gdzie zostaliśmy wyposażeni w indywidualne zestawy łączności i każdy słyszał to co mówi pani przewodnik, dotarliśmy na Krakowski Rynek i pod pomnikiem Adama Mickiewicza informacje o Krakowie kościele Mariackim, Sukiennicach dotarliśmy na Wawelskie wzgórze. Dziedziniec wawelski, następnie Katedra, i katakumby i tak zakończyliśmy wizytę w Krakowie.
Z uwagi na dalszą drogę do Kluczkowic gdzie dotarliśmy ok. godz. 17:00 obiadokolacja  i spacerek rekreacyjny w kierunku góry Wdżar  wejście lub wjazd na górę odłożyliśmy na inny dzień.
Dzień trzeci: środa 25 września -  w dniu dzisiejszym po godz. 9:00 największa atrakcja to 2,5 h. spływ Dunajcem do Szczawnicy. Nasza grupa na czterech łodziach z  flisakami przełomem Dunajca w Pieninach, podziwiała piękne widoki po obu stronach Dunajca a Flisacy nie szczędzili nam informacji i potrafili wszystkich  rozbawić było bardzo wesoło i nikt się nie nudził. Ze Szczawnicy udaliśmy się do Niedzicy gdzie zobaczyliśmy nad Zalewem Czorsztyńskim z jednej strony ruiny Zamku Czorsztyńskiego a z drugiej Zamek w Niedzicy i zaporę z elektrownią w Niedzicy, Powrót do Kluczkowic  gdzie wyciągiem krzesełkowym wjechaliśmy na górę Wdżar .
 Góra Wdżar – 767m.  n.p.m.  szczyt łączący pasmo Lubanie z Pieninami w Gorcach.
Dzień czwarty: czwartek 26 września – po śniadaniu wyjazd do Zakopanego zaczynamy od Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach, następnie wjazd kolejką na Gubałówkę i spacer po Krupówkach i powrót do Kluczkowic gdzie czekała na nas Biesiada Góralska przygotowana przez właścicieli Szarotki, biesiada była super zadbali o to górale swymi przyśpiewkami i tańcami góralskimi.
Dzień piąty piątek 27 września – wszystko co dobre kiedyś się kończy, po śniadaniu pakujemy bagaże i wracamy. Ale po drodze jedziemy do Niepołomic to letnia rezydencja królów polskich. Po zwiedzaniu zamku udajemy się w dalszą drogę i po godz. 21:00 jesteśmy w Nowej Wsi Wielkiej zmęczeni ale zadowoleni z wycieczki. Zdjęcia: TUTAJ