W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Seniorzy na Podlasiu

XML

Treść

W dniach 11 – 15 października Seniorzy z Nowej Wsi Wielkiej w ramach projektu „Senior w Podróży w 2016r.” - dofinansowanego ze środków Wojewody Kujawsko-Pomorskiego wzięli udział w wycieczce do Białegostoku i okolic. W dniu 11.10.2016r. - odwiedziliśmy Ciechanów gdzie zwiedziliśmy zamek Książąt Mazowieckich z XIV w. wielokrotnie przebudowywany, mieści się w nim Muzeum Szlachty Mazowieckiej, a gościł królową Bonę i Zygmunta Starego – zniszczony w czasach potopu szwedzkiego, Następnie udaliśmy się do Opinogóry gdzie zwiedziliśmy Neogotycki zameczek myśliwski Krasińskich z 1843r. - neogotycki kościół i Muzeum Romantyzmu spacer po pięknym parku. W dniu 12.10.2016r. – Tykocin urokliwe miasteczko w którym czuje się ducha historii – najciekawsze zabytki to Pomnik Orła Białego, kościół p.w. Trójcy Świętej, prostokątny rynek z centralnej części stoi pomnik hetmana Stefana Czarnieckiego, w koło rynku niska zabudowa, Synagoga Żydowska z XVIII w. – obecnie muzeum Judaizmu, Zamek w Tykocinie początek XIV w. wielokrotnie niszczony i przebudowywany a związany z rodami Zygmunta August, Jana Radziwiłła, Stefana Czarnieckiego, Augusta Mocnego, Jana Klemensa Branickiego. Od 2005r. w rękach prywatnych odbudowywany od fundamentów przywracana jest dawna bryła zamku. Powrót do Białegostoku zwiedzanie Katedry, Pałacu Branickich i ogrodów pałacowych, wyjazd o miejscowości Puchły zwiedzanie Cerkwi prawosławnej, kraina otwartych okiennic – budynki mieszkalne z ozdobnie malowanymi okiennicami i narożnikami budynków, wizyta w Soce - gospodarstwie agroturystycznym w miejscowości z przydomowym muzeum wsi podlaskiej ekspozycja sprzętów i narzędzi. Poczęstunek regionalnymi wyrobami i trunkami. W dniu 13.10.2016r. Wasilków Święta Woda – Sanktuarium Matki Boskiej Bolesnej z cudownym obrazem, Grota Matki Boskiej i źródełko, góra krzyży (odpowiednik prawosławnej góry Grabarki). Supraśl – miasteczko w którym kręcono film „U Pana Boga za miedzą i U pana Boga w ogródku, zwiedzaliśmy dom tkaczy, Pałac Bucholtza obecnie szkoła plastyczna, Muzeum ikon i Monaster monumentalny obiekt zniszczony przez Niemców 1945r. i odbudowany w latach 80-tych , w dalszym ciągu trwają prace renowacyjne fresków wewnątrz świątyni. Kruszyniany to wieś Tatarska zwiedziliśmy Meczet i mazar (cmentarz muzułmański) oraz gościliśmy w Tatarskiej Jurcie u pani Dzannety Bagdanowicz gdzie poczęstowano nasz pysznym Belysz. Dalsza droga wiodła do Sokółki i kościoła św. Antoniego związanego z cudem eucharystycznym. W dniu 14.10.2016r. Choroszcz – zwiedzanie Pałacu Branickich obecnie Muzeum Wnętrz Pałacowych. Dalszy etap naszej wycieczki zaprowadził nas do Śliwna gdzie odbyliśmy spacer po rozlewiskach Narwiańskiego Parku Narodowego, piesza wycieczka po specjalnych kładkach nad mokradłami rozlewiska Narwi była piękna słoneczna pogoda i fruwające Babie Lato. Po powrocie do Białegostoku na zakończenie zwiedzaliśmy nowoczesny budynek Opery Białostockiej ciekawe połączenie betony szkła na wskroś nowoczesny budynek. W foyer Opery obejrzeliśmy wystawę prac malarza prymitywisty Nikifora Krynickiego. Na zakończenie Białystok zrobił na nas bardzo pozytywne wrażenie, miasto zadbane ciekawe rozwiązania komunikacyjne ludzie bardzo mili nic dodać nic ująć było naprawdę wspaniale. W załączeniu foto relacja z naszej wycieczki.